We zijn in Delhi! - Reisverslag uit Delhi, India van Hanna en Joanne - WaarBenJij.nu We zijn in Delhi! - Reisverslag uit Delhi, India van Hanna en Joanne - WaarBenJij.nu

We zijn in Delhi!

Door: -

Blijf op de hoogte en volg Hanna en Joanne

16 Juli 2014 | India, Delhi

Ha lieve volgers!

We zijn er!!! Heel onwerkelijk nog om hier vanuit een totaal andere wereld te bloggen en jullie te laten weten hoe het gaat.

Afgelopen nacht (het is hier 3,5 uur later dan in Nederland) landden we om 01.00 uur in Delhi. De vlucht was heerlijk & we waren tussen alle Indiërs bijna de enige Nederlanders. Het was enorm gezellig met het personeel van de KLM en een paar andere zakenreizigers uit Nederland, dus de vlucht ging enorm snel.

(terwijl ik dit typ moet ik de neiging weerstaan om niet in het Engels te schrijven, ik begin al in het Engels te denken! ;))
Op het vliegveld werden we opgehaald door een vriend van Sunita, onze contactpersoon van de organisatie, hij was er al & we gingen vlot door de douane! In die auto zat ook een Taiwanees meisje uit Texas, een schat van een meid & enorm gelovig. Bijzonder om over de hele wereld christenen te ontmoeten & we konden meezingen met gospel van de taxichaffeur, (: het gaf ons gelijk een enorm goed gevoel.
Hij bracht ons naar een hotel, waar we voor 2 nachten zijn. Morgen (17-7) reizen we verder naar Raxaul. We vliegen dan in de ochtend naar Patna en daar worden we opgehaald.
Toen we in het hotel incheckte (mét airconditioning) rende er een hele vette muis langs onze voeten, maar onze kamer is voortreffelijk! (: & nog geen muskiet gezien.

Het verkeer is hier bizar. Iedereen rijdt kriskras door elkaar. Iedereen toetert en overal langs de weg liggen mensen te slapen.
Het is hier erg warm. 45 graden. We hebben gelukkig airco op onze kamer & voldoende te drinken! Het lijkt een beetje op de vlindertuin in Blijdorp! (:

Vandaag moesten we om 10.00 bij Sunita zijn in Delhi & gingen we met de Metro. Hier zitten de mannen apart van de vrouwen. Hadden we de eerste rit niet door, dus midden tussen alle mannen. Maar de volgende rit keurig in de ruimte voor Ladies Only!! Met Sunita hebben we van alles doorgenomen & kleding gekocht. 2 uniforms en 2 indiase setjes!
We aten met het personeel van de organisatie, iedereen eet hier met zijn of haar handen, dus weg al die manieren en gewoon scheppen met die vingers!! (: We hebben ook een vrouw uit Engeland ontmoet, die ook naar Raxaul gaat, ze studeert Geneeskunde & die zien we morgen weer.

Het is enorm anders dan overal! Aapjes op de weg. Koeien, zwerfkinderen, bedelaars, sterke geuren, uitlaatgassen, heeeel veel mensen en geluid, overal winkeltjes en heel veel kleuren. Enorm veel indrukken & het is echt WAUW! En enorm overweldigend.
We wennen steeds meer, ook aan het feit dat we continue aangestaard worden, ondanks onze hoofddoek! Alleen de warmte went nog niet echt, gelukkig kunnen we alleen maar koud douchen! ;p
Het voelt absoluut niet onveilig overdag & we voelen ons goed!

We posten wat foto's om jullie een beeld te geven en houden jullie op de hoogte van alles! We're doing well!

Liefs
Hanna en Joanne

• 16 Juli 2014 - 18:49

Ilonka:

Super meiden!
    Ooh wat een indrukken. Zie wel een keer een foto in een Indiaas pakje.
    Veel liefs

• 16 Juli 2014 - 22:06

Tante Marjolein:

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen! Goede reis gewenst voor morgen!

• 16 Juli 2014 - 22:36

Anke:

Ik hoor je zo praten, Joanne! Leuk om te lezen hoe jullie de eerste indrukken ervaren. En fijn dat de dingen waar je bang voor gemaakt wordt (onveiligheid, muskieten) meevallen! Een goede reis door het binnenland, ik zag dat het nog een aardig eind is. En ben inderdaad benieuwd naar een foto in jullie Indiase kleding!

• 17 Juli 2014 - 11:35

Maartje:

Grijns, mooooi verslagje ladies. Ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen..